dimarts, 3 de maig del 2016

“El teatre és com un gimnàs de les emocions, un espai de llibertat” (Clàudia Cedó)


Ja fa temps que sabem que l’educació emocional té un paper molt important en el desenvolupament íntegre de les persones, i és per aquest motiu que cada vegada més les escoles l’engloben dins del seu currículum educatiu.

Fruit de la nostra experiència com a mestres hem pogut comprovar que la millor manera de treballar-ho és de forma vivencial, amb exemples i casos reals en les quals els alumnes puguin identificar-se.

La idea de comptar amb una obra de teatre i treballar l’educació emocional representa una excel·lent via per a connectar els alumnes amb el món de les emocions.
Practicar activitats artístiques com ara el teatre, més enllà de l'aprenentatge específic desperta valors com la comunicació, la creativitat, l'empatia, l'escolta i la confiança. Aquestes eines contribueixen al seu benestar personal.
Objectius principals:

– Adquirir un millor coneixement de les pròpies emocions
– Identificar les emocions dels demés
– Gestionar les emocions correctament
– Utilitzar el vocabulari adequat per a diferenciar diferents emocions
– Utilitzar i comprendre el llenguatge no verbal per a expressar els nostres sentiments i identificar els dels altres
– Saber canalitzar les emocions negatives





Línia emocional del conte i nom d'algunes emocions en anglès



Expressió emocional dels actors/actrius